To be, or not to be

Hej.
Ja jag vet att jag inte har skrivit på jätte länge och det har hänt ganska mycket, men ta det lungt jag ska ta allt i tur och ordning.
I onsdags så började jag jobba. Det var väldigt nervöst innan, men alla är jättesnälla och hela dagen gick ått att kolla alla saker och förstå lite mer hur allt går till. Ja det var väldigt mycket att ta in tex ett datasystem, vart alla saker står och vart man hämtar nya om det tar slut och vad man ska göra med det nya som har kommit in under natten. Så efter första dagen var det ganska snurrigt i skallen men jag hoppas det losnar efter ett tag.
Efter arbetsdagen var slut gick jag upp till mamma och drack en kopp varm choklad. Vi pratde lite om hur min dag hade varit och att jag började känna mig lite sjuk. Mamma såg det också på mig. Så när jag kom hem gick jag och la mig på soffan och sen sov jag tills fredag halv elva på förmiddagen. Jag sov alltså bort nästan två dyngn! Helt sjukt!
Men som sagt från i fredags började jag känna mig lite bättre men jag orkade fortfarande inte göra nått. Och det känns ungefär samma sak idag. Jag är väldigt seg, lite halvf gunging när jag är uppe och går och har en ganska jobbig hosta.
Men jag hoppas jag är frisk på måndag i alla fall så jag kan gå och jobba. Jag gick till och med upp i torsdags morse för att jag hoppades på att jag kunde jobba men jag kockade typ och yrade och somnade direkt efter jag hade pratat med min chef så jag var fortfarande sjuk....
Sen har ju både jag och mina föräldrar kommit fram till att jag är sjuk ganska ofta (tre gånger på två månader har jag räknat ut) och i alla fall mina föräldrar tror att det är för att jag äter för dåligt = att jag borde inte vara vegitarian längre. Och jag har väll insett det också och jag vill ju inte vara sjuk hela tiden specielt inte nu när det snart är sommar och jag har äntligen fått ett nytt jobb. Men det är svårt att ge upp nått som man har hållt på med i nästan tre år och som man egentiligen vill fortsätta med.
Så här ser det just nu ut i min hjärna : på ena sidan är det massa vegitarianer grejer som säjer ått mig att inte äta kött och att man ska tänka på dom stackars små djur  och på den andra sidan är det typ en köttätar grej som säjer att det är bra att äta lite kött så att jag börjar må bra igen och jag slipper vara sjuk. Och jag vet att jag borde lyssna på köttätaren men det är jätte jobbigt och det går ju i mot mina principer och alla vill ju att jag ska bli köttätare igen och då vill jag änu mindre bli det. Men jag måste nog tyvärr inse att detta vegitariande inte håller längre tyvärr...






Ursch och fy säjer jag bara att jag kanske måste börja äta dessa djur igen men vi människor är ganska hemska ibland...

//Ida


Kommentarer
Postat av: Anki

Mmmmmmmmmmmmmm! Griiiiiiiiiiiiis! Mumms! ;P Hahahahahaha!

Nejdå, men söta var dom i alla fall. =)

2009-04-13 @ 10:23:37
URL: http://ankkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0