Two Princes

Hej.
Sitter just nu i soffan och äter popcorn och kollar TV. orkar inte göra så mycket mer. Har ju jobbat nu i tre dagar på raken, men jag är nog trött för att jag inte går och lägger mig i tid. Måste ändra det till nästa vecka för då ska jag jobba min första fem dagars vecka. Ne jag vet det är helt stört att jag inte har jobbat en hel vecka än, men det är bara för jag blev sjuk och sen var jag ledig lite och så nån röd dag och grejer. Men det ska nog gå bra att jobba en hel vecka, känner att jag behöver det så jag vet hur det känns och så.
Jag har haft riktigt kul på jobbet både idag och igår, det är nog för att jag lär mig nya saker varje dag, gjort massa saker och sen träffat massa nya trevliga människor. Jag har kört truck nu! Det var jätte kul, lite svårt men roligt. Fick dock bara köra typ hundra meter men men det var hundra meter. Jag fick både köra igår och idag, samma sträcka. Sen har jag fått plocka fram saker som ska skickas iväg, lagt in den rena tvätten i rätt skåp, kört till lok med elbil (jätte kul men lite läskigt att köra), bandat pallar, lärt mig data systemet mera, fixat lappar till pallar som ska iväg, soppat och sen idag fick jag kasta in kartonger i en container och vissa satt ihop med massa täjp och vissa satt fast i en pall så jag fick sparka och hugga lite för att få dom lite smalare så det får plats mer i containern. Det var ganska jobbigt att göra det men det var kul också och jag fick ut lite agritioner.
Ja just det ja, jag har fått en ny kompis på jobbet också. han praktikant på lyften. Det är spåren brevid lokalen där jag är. Jag har sett honom kolla på mig redan från första dan, alltså kollat på mig som att "Hej jag vill prata med dig och lära känna dig och jag är jätte nyfiken men jag vågar inte gå fram". Ganska gulligt men lite störande också det var så att jag hade bestämt mig för att gå fram och prata med honom nästa gång jag såg honom och typ säja "Hej jag är inte farlig, jag bits inte jag lovar". Men så var det så att  jag satt och räknade fil papper, skulle ha 300 stycken, och då kom han in på lagret för han skulle hämta nått och då såg han mig där på golvet och då började han prata med mig och sen dess har vi pratat lite varje gång han har kommit in och det har varit några gånger. För dom på lyften behöver saker hela tiden och så ibland tar dom fel och då kommer dom tillbaka och måste byta. Så vi har nu pratat en del, riktigt trevligt. Men jag vet inte vad han heter! Ja jag vet jag är hemsk men jag har glömt frågat....Men men får väll göra det nästa vecka. Trevligt med en ny kompis i alla fall som dessutom är ung och inte typ 50 som alla andra på mitt jobb.
Sen idag efter jobbet så åkte jag bara hem och tog det lungt och det är det jag gjort hela kvällen, väldigt skönt.
//Ida


Det är typ en sån här truck jag har kört fast lite äldre och slitnare.


Kommentarer
Postat av: Anki

Cooolers! =D

Är du säker på att det inte är ett framtida ragg?

Puss på re! ;)

2009-04-18 @ 21:16:52
URL: http://ankkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0