Walking on sunshine

Hej.
Vad har då lilla Ida gjort idag? Jo hon har kört truck, kört truck och kört änumera truck. Det hela började med en lungn och skön morgon. kollade lite aftonbladet och så. Men sen kom Roffe och sa att det kanske är bra att köra lite truck idag. Och jag sa så klart ja för jag vill lära mig mer och det är kul att köra truck. Så jag fick först starta trucken och se att allt fungerade sen fick jag köra ner till framsidan och där byta truck till Tyotan för att hämta pallar som skulle köras till spår 53 och det fick jag göra. Det var ganska svårt för det var massa saker på spåren och så fick jag sen backa på samma spår en massa meter. Sen körde jag ut till backsidan för att göra övningar med pallar och svängnings övningar. Gick ganska bra. Sen kom det svåraste och jobbigaste nämligen att köra hjul. Dom är tunga svåra att ställa på plats och när man kör med dom och kanske råkar köra lite hoppigt kan hjulen hoppa av och så kan dom skada både trucken och sig själva. Och detta truck körade var så jobbigt att jag glömde bort att bli hungrig så när Roffe sa vid halv ett att jag skulle gå och äta lunch vara det bara jaha och sen när jag satt och ått skakade jag typ av hunger. Och sen efter lunch så fick jag köra trucken som går mellan pall raderna och hämtar saker på båda sidorna och både på marken och högt upp. Den var jätte svår att köra och jätte läskig men jag tycker jag klarade det ganska bra. Måste nog öva lite bara.
Efter jobbet så gick jag runt sjön och det gick riktigt bra men det var väldigt varmt.
Sen efter det har jag bara taagit det lungt. Och nu ska jag nog snart gå och lägga mig och läsa och sova.
Så god natt och sov gott.
// Ida


Råstasjön. Fast när jag gick runt var det soligare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0