Lucia

Hej.
Tihi nu sitter man på jobbet igen och har tråkigt och tar då och bloggar lite för att få tiden att gå och uppdatera dom som läser denna blogg.
Det är dessutom Lucia och tredje andvent idag = )
Kan ju börja där jag lämnade er förra gången. Erik vann Idol. Grattis till honom, han var jätte duktig och har varit det hela tävlingen igenom. Men Calle var också jätte duktig men han kom två, så nu får man ju se om man kommer höra nått från honom elle inte (hoppas, hoppas).
Efter Idol kollade jag och föräldrarna förs på Skavlan och där var Will Smith och hans fru med och dom var så roliga och carmiga = ) och sen var Robbie Williams med också och han är ju också helt underbar och har dessutom fixat till sig och är nu drog fri och har en flickvänn sen typ tre år tillbaka och verkar tycka om livet igen.
Efter Skavlan var det Nobels fredspris gala och där var det massa bra artister med bla Wyclef Jean och Alexander Rybak. Wyclef körde två låter bla Sweetest girl och då fick ha alla i hela konsert halen att stå upp och dansa och sjunga med och han klätrade dessutom upp till Prins Haakon och Mette-Marit och pratade med dom lite och ja han showade as mycket. Men klockan blev ju ganska mycket så jag var sen tvungen att gå och lägga mig...
Sen på lördagen så jobbade jag på morgonen till ungefär halv två. När jag kom hem så städade jag lite på mitt rum och sen la jag mig i soffan och skulle kolla på Ace Ventura men jag låg och halv somnade efter ett tag så jag stängde av den och somnade.
Efter typ en halv timme så vaknade jag och kollade mobilen för att veta var klockan var, jag skulle nämligen fixa iordning mig för jag skulle på dejt med J. Och när jag kollade mobilen så hade jag fått ett sms av J och han skrev att han var på väg till mig. Detta var vid klockan kvart över fyra och vi hade sagt halv sju i stan så jag svarade snabbt och kollade hur långt han hade kommit och då stog han i Karlberg. Så det var ju bara att gå upp från soffan och börja vakna lite och ta fram kläder inför kvällen och så. Sen kom J och då låg vi i soffan och myste lite och sen gick jag och duchade och sen när jag var klar åkte vi in mot stan och då snöade det = ). Det är så fint när det snöar tycker jag, romantiskt på nått viss men J bara muttrade och tyckte det var kallt.
Väll inne i stan så gick vi mot Normalms torg. Jag ahde ingen anning vart vi sklle eller vad vi skulle göra men jag misstänkte middag, och det blev det. Resturangen heter Konstnärsbaren (KB) och låg precis vid Normalms torg och var ganska stor men det märkte man inte förren man började kolla runt lite för dom hade delat upp den i tre delar. Den var jätte mysig och med jätte god mat och dricka. Så där satt vi från sju till halv elva och hade det bara hur bra som helst och sen tog vi tåget hem till mig och la oss på min säng och pratade och sen somnade vi.
Sen idag så har jag inte gjort så mycket. Jag och J låg vakna i sängen och töntade oss typ hela morgonen och sen när vi väll gick upp var klockabn typ kvart över tolv så då blev det frukost och sen gick J till tåget och jag cyklade till jobbet. Och det är där jag är nu som sagt och har det ganska tråkigt. Har typ städat som jag ska göra och sen hjälpt reperatörerna.
Men nu ska jag nog äta middag snart och sen hoppas jag jag får sluta lite tidigt idag för vill hem och se "Skicka vidare" som går på TV ikväll. Jag har bara sett den en gång för jätte länge sen och sen för intye riktigt lika länge sen så läste jag boken så känner att det är dags att se filmen igen nu för det jag kommer ihåg så en den väldigt bra men man kan i stort sett gråta hela slutet....
//Ida


Skicka vidare heter den på svenska och jag rekomenderar den.
Den går på 5 ikväll och börjar klockan nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0