Music When The Lights Go Out

Hej.
Förlåt för denna lilla blogg paus. Vet inte varför det blev en liten paus men men nu är jag här igen.
Det har hänt ganska mycket den senaste tiden. Först och främst har jag jobbat. Där går det bra och det är fortfarande roligt. Men nu är det tyvärr inte så lång tid kvar tills mitt kontrakt går ut, nämligen den sista augusti. Åååå jag vill inte sluta men men det  är som det är.
Men där det händer saker är på helgerna, på krogen.
Förra fredagen, den 3 juli, började det med att jag, Bella och Melker först hemma hos mig och förade och sen möte vi upp Carro, Anna och Jessi på p-tåget och vi alla åkte in till stan. Vi hamnade först på Söderhoff för att gå på toa och dricka en snabb liten öl/cider. Sen drog vi vidare till 360 där dom spelade 80 och 90 tals musik. Så där blev det dans hela natten. När dom stängde ått vi lite natt mat och började fundera på vart man skulle sova och hur man skulle komma ditt. Jag hamnade hemma hos F som dessutom fyllde år.
Sen på lördagen så var farmor och farfar på lunch för farmor fyllde år. Så då blev det fisk och jordgubbs tårta som var as gott.
Sen på kvällen förade jag, Bella, Niklas och Jonas (Lånas) hemma hos mig. Blev massa prat om Peace and Love så klart. Det var jätte kul. Sen åkte vi in till stan för att gå på premiären av 90s på nya lokalen Metro. Där blev det så klart dans hela natten till Michael Jackson. Jag vet det är mer 80 tals musik men eftersom han har dött så lånade 80s dett lila dansgolvet där dom bara körde MJ. Så jävla roligt. 
Sen nästan när krogen skulle stänga så kom D fram och frågade om jag ville ta en fika imorgon och jag ska ja det kanske vi kan göra. Sen stod vi utanför och pratade lite och så, sen åkte jag och Bella hem till Carros lägenhet och sov där. Sen på söndagen ått vi sallad från pizza stället och bara tog det lungt. Sen åkte jag hem för att gå på Life of Bellman. Som var en teater som spelades ute vid Ulriksdals slott. Den var jätte bra, med bra musik och skådespelare.
Sen på måndagen var det först jobb och sen gick jag på en promenad med D inne i stan, lite kallt men trevligt.
I torsdags gick jag, Bella och Carro på bio och såg Broder Daniel forever. Det var en dokumänter med och om Broder Daniel. Den var lite seg i början men den blev bättre och bättre.
På fredagen gick jag på bio igen och såg Backsmällan. Den var as rolig, jag skrattade nästan hela filmen. Så den rekomenderar jag.
Sen på lördagen var det lunch hemma hos farmor och farfar med Annette och Anders också. Mycket god mat och trevligt. Sen åkte jag hem till Bella för att föra och äta middag. Sen åkte vi in till stan för att gå på 90s igen. Där möte vi också upp Carro, Jonna och Cissi. Det var nämligen Carros födelsedag, så vi skulle fira henne. Men tyvärr så åkte Jonna och Cissi ganska tidigt för dom skulle till Medis. Men vi andra stanade kvar och sen lite senare kom också Niklas, Jonas och några av deras kompisar. Vi hade sjukt kul hela kvällen med massa dricka, prat och dans.
På söndagen var det lungt, hände inte så mycket mer än att syrran kom hem på kvällen.
Idag har jag jobbat och sen efter jobbet gick jag och Anki en promenad på två och en halv timme. Det var jätte skönt och det var trevligt att träffa Anki igen.
Sen nu på kvällen har jag bara ätit middag, skrivit detta inlägg och kollat lite på TV.
Nu ska jag försöka upptadera denna blogg så mycket det går men jag kan tyvärr inte lova nått.
//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0