Peace and Love

Hej.
Så nu har man landat lite efter fem dagar på festival. Kom hem vid 20 i två lagade då direkt lite mat eftersom jag kom på att jag inte ätit nått på hela dagen....eller jo typ 10 husvagnar.
Så det blev lite mat och samtidigt packade jag upp mina saker och kastade det mästa i tvätt korgen det andra hängde jag ut för att vädras lite.
Sen låg jag i soffan och kollade på tv och ått mat sen kom min efter längtade dusch. Jag har inte duschat sen i onsdags så detta var det skönaste jag har gjort på länge, blev dessutom en riktig lång dusch. Och nu sitter jag på balkongen och bloggar och lyssnar på MJ.
Hur var  min festival då?
Den började i onsdags. Först jobbade jag och sen vid kvart i tre drog jag hem för att packa det absolut sista och duscha. Sen möte jag upp Bella på centralen vid 20 i fem och då hade jag handlat lite på pressbyrån också. Sen var det bara att hoppa på tåget och åka hela vägen upp till Bårlänge. När vi kom fram så hoppade vi på en gratis buss som körde oss direkt till campingen.

När vi kom ditt så gick vi fram till kön där man skulle stå om man hade packning med sig, men när vi kom fram så var vi tvungna att ha våra band på oss men dom hade vi inte hämtat utt än så det blev att ställa sig i en kö till för att få utt banden. Och sen tillbaka till själva camping kön.

Sen när vi kom in på området så var det massa tält överallt så vi försökte få kontakt med dom som vi viste skulle vara där och se om dom hade en plats till oss vid dom. Men dom flesta svarade inte och hos dom andra varr det fullt. Då började jag inse att det var nog ganska fullt och började kanske bli lite orolig att vi inte skulle få någon plats. Men då hittade vi en kö där man skulle stå för att få en tält plats och dom sa att den skulle ta ungefär en timme.....nu måste jag nog också tilläagga att det var as varmt och vi hade massa tung psckning med oss. Så detta köande var inte så roligt.
Efter ett tag i denna tält plats kö så tror jag att dom öppnade upp ett nutt område och då gick det väldigt mycket fortare. Så då fick vi en plats brevid tennisbanorna.
Det gick jätte bra att sätta upp tältet och sen var det bara att ta det lungt och softa. Vi hade litetänkt att gå på nån konsert men det blev inte så men vi gick i alla fall till själva scener området dock var klockan typ ett på natten eller nått. Schen området var ganska så jätte stort och det fanns tio scener men man var bara kanske på fyra av dom och då dom största.
Men inne på scen området finns det massa andra saker som tex mat stånd och olika stånd där man kan handla eller få gratis saker och så.
Så när vi kollade området så ått vi färska pomes med ostsås = mycket bra festival mat = ).
Sen så gick vi tillbaka till området och hälsade på lite kompisar som kommit då och sen sov vi. Det gick dessutom att sova första natten för det var jätte lungt där vi bodde..
Sen på torsdagen så kom Niklas, som är Bellas jobbarkompis på ICA, och hans kompis Jonas med sitt tält och satte upp det nästan brevid vårat under ett träd. Dom sa att dom inte fick plats där dom bodde först.
Sen gick jag och Bella och handlade och tog utt pengar till mig.
Sen var det dags för lite konserter och dom vi såg på torsdagen var : Carl Barat, Backyard Babies, Jonossi, Genteman, Thåström och Mötely  Crue. Den dagen var Carl Barat och Backyard Babies bäst men jag måste faktiskt rekomendera Jonossi, dom var riktigt gryma, dom är bara två stycken och spelar gittar och trummor men det blir riktigt bra i alla fall. Och sen var det så klart ganska jätte coolt att se Mötely Crue, även fast man knappt såg dom. 
På fredagen låg vi i stort sätt hela dagen och solade och hade det jätte trevligt. Dom konserter vi var på var Pete Doherty, Babyshambles och Mando Diao och då var Mando Diao bästa. Dom var från klockan halv tolv till två på natten och jag och Bella dansade som två galningar hela tiden specielt till "Dance with somebody", som är min och Bellas favorit låt, och "Long before Rock'n'Roll.
Sen den natten satt jag, Bella, Niklas och Jonas och pratade och drack hela natten och hade så jävla roligt så det var inte klockt. Jag tror nästan jag aldrig har skrattat så mycket i hela mitt liv.
På lördagen så var det också ganska lungt på förmiddagen och sen såg vi Melody club, Division of Laura Lee, Chris Cornell, Titiyo och Håkan Hellström. Där var nog Melody club och Crhis Cornell bäst, Håklan var också väldigt bra även fast Bella mest stod och var sur. Men jag måste ändå säja att tack till dig Bella som fick mig att gå och se tex Division of Laura Lee och Jonossi för dom var riktigt bra.
Sen imorse vaknade man som vanligt ganska tidigt för att det är lite av en bastu inne i tältet och då var det bara att börja packa och ta ner tältet för att sen åka hem. Och då hade man fixat så vi fick åka grattis buss ner till tåg stationen och bakom den så körde Festivalbussarna. Vi kom iväg vid 20 över tio och var hemma i stockholm vid tio över ett.
Jaha så det här var min festival i år. Hade det rikitgt kul och det var så bra som jag hade hoppats på = ). och nu har Bella varit på sin första festival så nu kan vi åka på flera = D.
//Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0