Ska snart sova

Hejsan.
Nu ska jag snart sova men jag tänkte det att jag först ska skriva lite här.
Vi kan ju börja med gårdagen alltså onsdag:
Jag var hemma och började känna mig frisk. Har nämligen varit sjuk sen i fredags (min födelsedag). Gick ett varv runt kvarteret för att kolla om jag orkade det och det gjorde jag och duchen efterått också. Så då klassade jag mig som frisk. Sms:ade M och sa att jag var frisk och att jag ville träffa honom innan jag skulle in till stan för att träffa mina föräldrar. Skulle nämligen äta med dom och sen gå och se dansgruppen Bounce, men mer om det sen.. Ja så M kom så klart! Så vi hade det lite trevlig en stund sen åkte vi tillsamans till Skanstull, där jag hoppade av och M fortsatte hem till sig.
Så jag hittade mina föräldrar gick och ått med dom på en väldigt bra tappas resturang. Sen gick vi till Orionteatern.
Så här står det på billjeten så ni förstår lite mer/mindre vad jag såg : Orinteatern och Bounce presenterar Caution! Bounce. Ståplats, stroboskopsljus, hundar och blod. Rekomnderas från 11år. Onsdagen den 18 mars kl.20.00. OBS! Ståplats.
Ja Bounce är en dans grupp som dansar typ street danc. Dom är väldigt ducktiga. Jag såg dom för några år sen när dom gjorde Gökboet på Dansens Hus och redan då märkte jag hur bra dom är. Men till denna föreställning som kallas Caution! var jag lite skeptisk för mamma hade läst att dom hoppade runt överallt och vad som hällst kunde i stort sätt hända. Och det tycker jag inte riktigt om..... Men detta var så coolt. Det började med att man fick kolla på en konstig fil om en person som åkte runt i Stockholm först med bil och sen med tunnelbana. Och sen när filmen var slut blev det mörkt och sen plötsligt kom det utt en jätte spindel som gick rakt igenom folkmassan. Och sen började det hela med en massa coola dans nummer av olika slag och det hela slutade med ett jätte party där många av publiken dansande med och sen försade det utt hur mycket badskumm som hälst ur ett rör.
Ja hela föreställningen var jätte häftig och det är lite svårt att förklara den så det är nog bäst om du själv går och ser den.



Sen idag har jag gått runt sjön. Det gick bra fast jag kännde att jag inte var helt frisk än. Och det konstiga var att när jag gick runt sjön så snöade, regnade och haglade det samtidigt och sen sken solen också.......
Sen så åkte jag hem till M och var där några timmar och bara umgicks med honom. Det var trevligt som vanligt.
Och nu efter jag kom hem har jag bara byt om till sovkläder och suttit med min lilla dator och kollat runt på internet och pratat med kompisar på msn.
Men nu ska jag sova, fast jag ska läsa lite först. Jag tycker väldigt mycket om att läsa. Just nu läser jag "När jag hör din röst" av Stephenie Meyer. Det är fortsättningen på "Om jag kunde drömma". Mycket bra böcker.
Så god natt och sov gott så hörs vi imorgon eller på lördag eller nått....
//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0