Slumdog millionaire

Hejsan.
I går, lördag, så var jag ganska seg hela dan och låg typ i soffan och kollade på TV. Men när mamma kom hem från sin lilla runda på stan så kollade vi faktiskt på film tillsammans. För vi hyrde två filmer när vi var och hämtade pizzorna i fredags. Så vi tittade på Patrik 1,5. Den var både rolig och bra.
Sen så efter mycket om och men så drog jag in till stan på kvällen för att träffa Bella, Calle och lite kompisar till Calle. Vi mötes upp på Theodoras och sen blev det så att där satt vi nästan tills det stängde. Men när vi väll drog därifrån så kom vi till ett ställe som heter typ soffbar. Det kanske inte helt var mitt och Bellas ställe men det var helt okej att bara sitta och dricka och prata lite. Och sen stängde alla ställen två igår för då blev det sommar tid = att klockan var tre i alla fall. Så när krogen stängde åkte vi hem.
Sen i morse så var jag lite seg som vanligt och kollade på Robinson reprisen.
Sen när mamma kom hem från stallet så åkte vi till Kista för att gå och se Slumdog millionaire. Och jag kan bara säja en sak : det var den bästa film jag har sett! Den var väldigt hemsk vissa stunder, för den vissade ju det "riktiga" Indien, men den var så bra och den beröde. Jag säjer bara en sak : Se Den!
Sen ikväll kollade jag och mamma på den andra filmen vi hade hyrt, den hete En lanthandel i Provence. Den var också bra och en må bra film.
Så det blev en film helg för mig, en mycket bra sådan. Men det behövs ibland.



Världens bästa film. Min nya favorit film.

//Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0