Dom sista drömmarna

Hej.
Oj oj det har hänt så mycket sen sist, jag ska försöka skriva ner allt jag kommer ihåg. Men vi tar det från början och slutar vid slutet.
Jag och Anki åkte som sagt till Småland fredagen den 8 maj. Vi åkte bil både ditt och hem. På vägen ner så fick vi dock sitta i kö i typ en timme vid Salem, vid Södertälje det var inte så kul men men det finns ju inte så mycket att göra. Sen nere i Småland så var vi vid Oskarshamn. Vi gjorde inte så  mycket om dagarna, bara tog promenader med hundarna och bara tog det lungt och hade det skönt. Vi hade jätte bra väder också, soligt men lite blåsigt.

Sen på söndagen åkte vi hem.

På måndagen var det jobb som vanligt och sen efter jobbet hade jag bara tänkt ta det lungt och sova ganska tidigt men då ringde Anki och ville hitta på nått för hon var hundlös för första gången. Så då blev det hämt mat från en grekisk resturang och TV tittning hela kvällen. Riktigt trevligt. På måndagen kom också faster från Göteborg ner för hon skulle golfa och ta hand om farmor och farfar lite.
Sen på tisdagen skulle mamma, pappa och faster Annette gå ut och äta och jag orkade inte följa med så jag hade tänkt sitta i soffan och äta pizza och kolla TV men sen började jag prata med E så då blev  det så att jag åkte hem till honom och kollade på film och ått pizza där istället. Det var mycket trevligt men det blev ju tyvärr lite sent den dagen också.

Sen på onsdagen var det jobb som vanligt och sen vid sex så träffade jag M i stan och vi tog en fika sen så gick vi runt på stan och sen så hamnade vid Normanstog och där tog vi två öl/cider. Vi hade det jätte trevligt och pratade en massor.
Sen på torsdagen åkte jag hem till D och ått pizza ute i solen och sen kollade vi lite Tv serier avsnitt hemma hos honom.
Sen på fredagen var det först jobb där jag satt i trucken hela dan. Först fick jag köra till Lok och sen fick jag en lista av Roffe på saker jag skulle fylla på och tömma och så. Och det tog resten av dagen. Det gick riktigt bra och det var kul också, men man blir ganska trött och sliten.
Sen efter jobbet åkte jag hem och gjorde i ordning mig och sen åkte jag in till stan för att träffa Jessi. Vi skulle nämligen äta och dricka lite. Vi har planerat det jätte länge men det har lixom inte blivit av. Men nu blev det i fredags och vi hade jätte trevligt, massa god mat och så blev det så klat en massa prat.
Sen på lördagen sov jag ganska länge och hade en skön lungn morgon/förmiddag. Sen ringde M och ville träffas så då blev det en ducsh och sen ner till Solna c för att handla  varsin dricka och sen gå och lägga sig i solen med M. Sen blev det lite kallt och M måste fylla på mer pengar i sin bil så då flytatde vi oss. Sen efter mycket diskuterande åkte vi i väg med bilen hem till M där vi gick en liten promenad och la oss på ett berg och solade och pratade och sen blev det skugga där då hittade en ny sol plats. Sen började klockan bli mycket så då gick vi upp till M lägenhet för han skulle hämta lite saker och jag ville se den. Sen körde M hem mig och han åkte vidare till Blackeberg för att grilla med sina kompisar. Och jag gick upp till mig för fixa i ordning mig och äta lite innan man skulle på hemmafest hos lilla Anna rosa. Så så blev det, var hos Anna vid halv tio och sen var det fest. En riktgit bra sådan också, med lagom mycket folk och så. Sen kom M och hans kompis ditt också = ), så då blev det lite roligar också. sen var det helt plötsligt bara jag, M och hans kompis kvar och klockan var typ halv tre tre, då bestämde vi oss för att försöka komma hemmåt och efter myckert om och men så kom taxin vi bestält så vi kunde komma hem eller M kompis hem till sig och jag och M hem till honom. Där deckade vi ganska fort i hans säng och sen idag har vi bara degat, typ kollat film, hämtat M bil i Blackeberg, köpt mat och så. En mycket bra dag.
Nu ska jag försöka sova så jag orkar jobba hela veckan, fast på torsdag är man ledig för då är det röd dag. Ganska skönt men det hade varit trevligare om den var på fredagen i stället så man fick lite längre helg...
Men god natt och sov gott.
//Ida


Bara för att det är jag!!


Kommentarer
Postat av: Julbus

Det känns som att du äter en hel del pizza, aldrig funderat på något mer nyttigt alternativ?:)

2009-05-20 @ 18:42:03
URL: http://kaktuskramar.blogg.se/
Postat av: Anonym

å du är väldigt dålig på att uppdatera

2009-05-26 @ 01:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0