A Date With The Past

Hej.
Japp har haft en dejt med mitt förflutna eller dejt och dejt, vi gick en promenad på ca en och en halv timme. Det var jag och mitt x O, vi var tillsammans i nästan ett och ett halöft år och vi bodde tillsammans ett tag och allting. Men jag tröttnade och gjorde slut, han blev jätte ledsen och ville försöka mera men jag hade redan försökt och orkade inte mer så det tog slut. och som så många andra säjer så skulle vi försöka hålla kontakten men som dom flesta vet så gör man ju inte det. Jag försökte men O var inte intresserad så jag gav upp.
Men han sms faktiskt på min födelsedag och då blev jag både glad och förvånad och svarade på det men fick då inget svar. Och nu för nån vecka sen så fyllde O år så då sms jag honom. Hade ingen anning om han hade kvar samma nummer eller om han skulle svara eller nånting. Men han svarade faktiskt och vi sms lite och så. Nån dag efter hans födelsedag så sma han och frågade vad som hände mellan oss varför vi inte hade setts som vi hade sagt och då sa jag det att det var han som inte vill så jag gav upp och det höll han med om. Han skrev också det att man kanske borde ses och som sagt det gjorde vi igår.
Igår, måndag, var jag ledig. På morgonen låg jag bara i soffan och kollade på film men sen ringde Bella och vi bestämde att vi skulle ses och äta inne i stan. Så det gjorde vi och pratde om allt möjligt mest om kärlek och pojkar = ).
Sen skulle Bella åka tillbaka till skolan för att ha en lektion och då sms O och sa att han kunde vara på Brommaplan om en halv timme så jag åkte ditt. Och jag ska inte ljuga jag var as nervös och visste inte vad som väntade och jag var typ nära på att vända och åka hem. Jag vet inte äns varför jag var sån, ville väll inte träffa honom igen och åka tillbaka till mitt förflutna som jag har lämnat så pass mycket som jag har.
Men vi träffades i alla fall och tog en promenad och pratde om allt möjligt, typ jobb och hur sommaren hade varit och så. Så det var faktiskt riktigt trevligt att träffa honom. Men jag vet inte vad han vill ha ut av det om han äns vill ha nåntig ut av det. Han kanske bara ville ses och se vad han kände och se om vi kunde prata med varandra fortfarande.
För min del så var det trevligt att träffa honbom men jag vill inte ha tillbaka honom och har inga kärleks känslor kvar överhuvudtaget. Men han är ju trevlig och så så som kompis skulle jag gärna ha honom som. Men som sagt jag vill inte tillbaka till mitt gamla liv, trivs alldeles för bra nu = ).
Idag har jag kollat på film närmare bestämt X-Men Origins: Wolverine. jag köpte den igår i stan med Bella och den är så jävla bra. Kanske till och med bättre än som andra X-Men filmerna, kanske för att Wolveriene är med jätte jätte mycket eftersom den handlar om hans liv innan första X-Men filmen.
Sen så jobbade jag eftermiddag idag, började klockan två och slutade kvart över nio.
Det är ganska tråkigt att jobba eftermiddag för det är inte så mycket att göra och det är inte så mycket folk att prata med heller. Men idag gick det faktiskt riktigt bra för det var en del att göra så tiden gick ganska fort. Men sen skulle jag cykla hem och det var as hemskt för 1 det var kallt 2 det rengnade 3 det SNÖADE! Alltså det snö rengnade så jag såg ingenting när jag cyklade och det var bara blött och hemskt men jag lyckades i alla fall komma hem. Och det ända jag tänkte är när jag cyklade var att snart snart Ida får du ligga i solen i väst Indien och bara ha det skönt i nästan tre veckor, då slipper du det här hemska kalla landet och kommer till solen igen =).
Ne nu ska jag gå och lägga mig och läsa och sen sova för jag ska upp ganska tidigt även fast jag ska jobba eftermiddag imorgon också men jag ska till ungdomsmottagningen och få nya p-piller och dom har ju bara öppet mellan vissa tider..
Så god natt och sov gott.
//Ida


Japp snart är det jul med snöblask och annat...Men jag kommer vara i Väst Indien och ha det skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0