Inglourious Basterds

Hej.
Nu är jag här igen och tänkte skriva några rader. Men oftast så blir det ju lite mer än vad jag har tänkt hihi.
Har inte hänt så jätte mycket, har jobbat som vanligt varje dag och det har gått bra även fast vi har varit väldigt få så har haft lite mycket att göra ibland men det har funkat bra. Antagligen för att reperatörarna har gjort sitt jobb tex skrivit upp allt dom tar och sen kört av det nästan direkt.
Igår, torsdag så gick jag på bio med O (mitt x). Vi mötes vid fem och hämtade biljetterna och sen gick vi på Kungshallen och ått middag, jag ått tackos som vanligt = ).
Sen gick vi in på bion vid 18.10 när den skulle börja och då var det kö så tog ett tag innan vi kom in men filmen hade inte börjat så vi fick se lite reklam. Sen blev det mörkt som det brukar och så börjar, vad vi trodde en reklam till för Surrogates, men det var så att dom hade börjat visa fel film så vi fick se dom första minutrarna i Surrogates. Men folk började förstå ganska fort att nått var fel och jag frågade faktiskt tjejen brevid mig om vilken film hon skulle se, ifall man har gått fel. Men hon skulle också se Inglourious Basterds så det var SF som hade gjort fel. Jag har aldrig varit med om att dom har börjat fel film... När SF kom på att dom hade gjorrt fel så stoppade dom filmen och började byta film vilket tog ganska lång tis då jag och O satt och pratade lite och så.
Till slut så började i alla fall Inglourious Basterds. Och den var sa bra så man typ dör. Den var både rolig och spännande. Den handlar om ett gäng som åker runt i Frankrike och ska döda nazister och sen är det en sido story också om en tjej som kom undan nazisterna när hon var yngre och nu ska hon hämnas. Dessa två storisar går sen in i varandra. Filmen är ju gjord av Quentin Tarantino och bara det säjer ju en del, han är ju en ganska speciel resigör. Så jag rekomenderar den starkt = ).
Idag på jobbet så gick det väldigt bra, vi var lite fler folk idag men det var ändå ganska mycket att göra. Men eftersom det dag före röd dag idag så gick folket ganska tidigt så det blev lungnare på eftermiddagen.
När jag kom hem från jobbet så duchade jag och då använde jag inpackning för första gången och håret käns nu väldigt bra = ).
Sen ikväll så skulle jag hem till en kompis och kolla på film men han var sjuk så får se om det blir imorgon i stället, hoppas det. Så det blev kräft middag med föräldrarna och nu Idol istället, men det är trevligt och skönt det med.
Hoppas ni också har en trevlig kväll.
//Ida




Brad Pitt var med i denna underbara film och var jätte rolig
och hade världens underbaraste dialekt = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0