Hände en liten olycka idag på jobbet

Hejsan.
Nu har jag ätit, sovit i soffan lite och ätit glass så nu känner jag mig lite bättre men foten gör ju asa ont fortfarande. Men ligger jag ner så går det okej men ska jag börja gå så gör det ont som fan.
Det var detta som hände :
Jag var på jobbet, det var ganska lugnt.
Sen kom det in en pall som vi skulle bara flytta om lite saker i. Och eftersom vi lyfter dämpare och sånt hela tiden tänkte jag att då kan jag ju börja. Kan ju lägga till att det bara var as tunga saker i denna pall.
Jag tänkte i alla fall plocka upp en dämpare som väger ca 40 kg och är 120 cm lång och lägga den på en vagn det är så jag brukar göra med dom om man måste flytta på dom.
Men den är ju rund och väldigt otymplig så den rullar av vagnen och pallen och jag märker detta och hoppar undan men den lyckas ändå hamna på min vänstra fot. Precis där stålhättan inte finns längre.
Det gjorde så sjukt ont att jag trodde jag skulle svimma på fläcken. Men jag lyckades ta mig till min plats och bara satt där och andades medans foten dunkade och blev större och större.
Sen gick jag upp på toa och det gjorde bara mer och mer ont. Jag höll på att börja gråta på toan. Men när jag kom ut därifrån så spolade jag foten med kallt vatten och gick in till mamma och bröt ihop totalt. Fick nog en liten chok.
Mamma kollade och sa att det inte var så bra men att jag skulle vänta tills efter lunch och se hur den betede sig sen.
Sagt och gjort jag gick ner och jobbade igen men jag kunde inte gå och det gjorde ont nästan hela tiden.
Så innan lunch ringde jag vårdecentralen och dom skulle ringa upp.
När jag hade ätit klart så ringde dom och jag sa vad som hade hänt och hon jag pratade med sa att jag borde åka och rönka den så att inte nått litet ben i foten inte var av.
Mamma körde då in mig till st Göran och där satt jag sen mellan kvart över två till kvart i sex. Mellan väntan så kände dom på foten och sen fick jag rönkas. Och sen kom läkaren och sa att inget var brutet men jag hade fått mjukdels skador och att det skulle göra ont ett tag. Men att alvedon skulle hjälpa mot smärtan.
Sen var det bara att åka hem och vila.
Just nu gör det fortfarande bara ont när jag går på foten och sen ibland så strålar det lite smärta i foten när jag ligger ner också.
Men det som var skönt på akuten var att Jonas kom vid halv fem och höll mig sällskap = )
Jag hade sms honom om att jag hade skadat mig och sen sms jag när jag satt och väntade. Men han svarade inte på några av sms så jag trodde han hade massor att göra så jag ville inte ringa. Och jag mådde ju ändå ganska bra. Men sen ringer han när jag väntar på rönkenn och är typ jätte upprörd över att jag inte har ringt. Så säjer han att han kommer så fort han kan och jag säjer typ att det är lugnt och jag klarar mig. Men nej Jonas vill komma och så säjer han att han ringer när han är typ där. Okej säjer jag och väntar mer på honom än på läkaren ; ) Men ingen Jonas hör av sig men så helt plötsligt så kommer han bara in och säjer hej = D Då blev jag glad för jag hade ju saknat honom och hade ont i foten och tråkigt.
Puss till dig världens bästa Jonas <3
Detta blev ett väldigt långt inlägg men men sånt som händer. Jag har sjukanmält mig för imorgon eftersom jag inte kan gå så ni får mer inlägg imorgon.
Nu ska jag sova.
God natt och sov gott.
//Ida
Min fot just nu. Två små sår och svullen och på väg att bli blå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0