Please kill me

Här kommer en recension på "Please kill me! : Den ocensurerade historien om punken" av Legs McNeil och Gillian McCain.
Den är baserad på en massa intervjuer som författarna har gjort mellan åren 1965 - 1992.
Man får en blick in bakom kulisserna på konserter och liv.
Dom som är med är bla Ramones, Iggy Pop, Patti Smith, Sex pistols. Man får veta det mesta om deras karrieär och hur mycket dom dricker och tar droger. Den är bra skriven om detta också, inte så hemskt skrivet utan bra och spännande och nästan lite roligt ibland.
Den är bra skriven överlag och lätt läst. Det ända jag tyckte var jobbigt var att det är väldigt mycket folk med och det är svårt att komma ihåg vilka alla är. Men som tur är så står alla som är med och förklaring på vilka det är längst bak i boken. Fast jag hittade inte det fören efter några sidor så jag googlade några ; )
Jag rekommenderar denna bok speciellt om man är intresserad av musik och då punk och rock 'n' roll.
Jag avslutar denna recension med ett citat ur boken som jag tycker beskriver den väldigt bra = )
"Kom ihåg, vi skrev denna bok om ett gäng förlorare och missanpassade typer, knarkare och horor, genier och idioter, poeter och analfabeter, som för en kort period i historien gjorde gemensam sak och skapade storartad rock 'n' roll och hade väldigt roligt under tiden".
//Ida
Please Kill Me! : Den ocensurerade historien om punken
En väldigt bra bok = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0