Tigrar

Hej.
Sitter hemma hos Jonas just nu och kollar på reprisen av "Fångarna på fortet". Verkar faktiskt helt ok, lite nostalgi så där = )
Innan det kollade jag på en dokumentär om farliga husdjur och idag var det om stora katter, alltså tigrar och lejon och sånt.
Jag skulle jätte gärna vilja ha en tiger hemma men det är ju livsfarligt.
I dokumäteren var det en som hade blivit dödad, en som hade blivit ordentligt skadad och en som hade haft kattdjur i typ 40 år och han hade aldrig blivit skadad men hans anstälda och andra i hans område hade blivit det. Helt sjukt och hon som hade blivit skadad hade en svart panter hemma som hade bitit fast i huvudet och tagit bort bitar och den fick polisen skjuta bort för den släppte inte. As äckligt.
Men hon som hade blivit dödad hon får skylla sig själv lite tycker jag. Hon hade inte matat sina djur och hade inga penagar och så gick hon in och skulle städa och tigern hade sett henne som mat.
Tigern hade en undervikt på ca 100 kg och dåliga tänder och massa annat pga undervikt. Där tycker jag att hon kunde ha lämnat ifrån sig djuren och överlevt men hon tyckte om dom för mycket och tänkte för mycket på sig själv...
Jag tycker det är hemskt att folk har vilda djur hemma. Det räcker väll att ha hundar och katter och såna djur.
Nä tigrar och andra vilda djur borde få leva i det fria.
Nu ska jag kolla klart på "Fångarna på fortet" sen ska jag sova och hoppas på att Jonas kommer innan jag somnar. Han är och repar....
God natt och sov gott.
//Ida

Så sjukt vackert djur.

Kommentarer
Postat av: nicole

sv: Tusen tack :D



Vad har du för dig idag då?

/Shoppaholly

2010-08-25 @ 00:52:54
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0