Idol uppdatering

Hej.
Har just kollat på kvällens Idol och så här tycker jag om kvällens deltagare :

Emil Carlsson var först och han körde "The boxer" av Simon and Garfunkel.
Har typ inte hört honom sjunga så mycket så hade inga större förväntningar. Men han var helt ok, lite tråkig kanske.
Sassa Bodensjö sjöng sen och hon är jävligt cool. Hon sjöng "Highway to hell" av AC/DC och gjorde det bra. Lite för rått ibland kanske men det är ju så hennes röst är.
Andreas Weise körde "I belive I can Fly" av R. Kelly och jag tyckte inte att han var så bra på att sjunga. Tyckte först han bara var en snobb och gled runt på ett bananskal men oj vad han var bra idag och golvade mig. Han får väldigt gärna gå vidare till fredags finalerna = )

Elin Blom blev det sen och hon körde "Nothing else matthers" av Metallica och jag är ledsen men ingen annan än James Hetfield (sågaren i Metallica) kan sjunga den låten. Det går inte ihop för mig. Elin var väldigt duktig men det blir fel i mitt huvud så det spelar lixom ingen roll hur bra hon är....
Björn Nagander körde sen "Crying" av Aerosmith. Och det är lite samma där som för Elin, det ska vara Steven som sjunger. Men Björn var bra men lite för mycket nästan och helt bra blev det inte. Men snygg är han ju ; )

Alice Hgenbrant körde "One" av U2 sist. Och hon är ju bara bästa, sjunger hur bra som helst och har en egen ton och man skulle känna igen henne om hon kördes på radio. Så hon var bäst i kväll = )

Så nu vet ni vad jag tycker om kvällen program.
Jag tycker att  det är fler än två som ska gå vidare ikväll men det går ju tyvärr inte men juryn tar ju i alla fall med fyra extra på fredag. Så vi får vänta och sen vilka som går vidare bara Alice går vidare är jag nöjd = )
//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0