Innan jag dör

Hej.
Här kommer äntligen recensionen på "Innan jag dör" av Jenny Downham.
Boken handlar om sextonåriga Tessa som är sjuk i leukemi. Hon vet att hon ska dö men hon har ju så mycket kvara att göra innan hon dör och det är det denna bok handlar om. Hur hon skriver en lista på saker hon vill göra och hur hon genomför dom. Men boken handlar också om hur sjukdomen tar över henne och bryter ner henne.
Boken är väldigt bra skriven men väldigt sorlig. Detta är den andra boken jag har gråtit i. Men denna bok är så sjukt bra och jag tror man ska läsa den. Man får förståelse för hur det är att ha canser och hur familjen mår också.
Så läs denna bok men var bered på att gråta en skvätt.
//Ida
Sjukt bra bok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0