300

Hej.
Igår såg jag och Jonas 300. Ja jag vet att den är ganska gammal och jag borde ha sett den för länge sen. Men jag såg den faktiskt för första gången igår.
Den kom ut 2007 och är en historisk fantasy om man läser om den på wikepedia.
Från början är det en serieroman av Frank Miller och han var också med när filmen gjordes som producent.
Filmen handlar om den spartanska kungen Leonidas och hans 300 soldater som slås mot den persiska kungen och hans arme på över en miljon soldater.
Filmen är nästan 2 timmar lång så det är väldigt mycket strids scener men det gör inget tycker jag för dom är as coola och snyggt gjorda.
Man får också se hur den spartanska drottnigen försöker få stöd och hjälp skickat till sin man. Så lite girl power där.
Jag tycker filmen var riktigt bra och Leonaidas repliker är så jälva bra. Rapa och bara rakt på sak. Han vet verkligen vad han sak säja så man får sig ett litet skratt då och då.
När filmen kom var det massa snack om att den var för blodig och så men jag säjer har man sätt någon annan film där dom krigar och slåss så klarar man detta lätt.
Jag ger den 4 plus av 5 möjliga
//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0