Jag saknar dig

Hej.
Som sagt var jag och mamma på bio ikväll och såg "jag saknar dig". Och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det var den bästa och värsta film jag sätt. Jag satt och stor grät i nästan två timmar. Tror aldrig jag har gråtit så mycket på en film. Men den var så bra. Skådespelarna fångade känslor så bra och allt känndes så äkta.
Filmen handlar om två tvillingar som är ganska olika till sättet men väldigt lika till utseende. och så dör den "duktiga" tvillingen och den andra blir kvar. Filmen handlar om hennes kamp tillbaka till livet. Man får också veta lite hur dom runt omkring har det bla den som körde bilen som dödade systern.
Så jävla bra film men så sorligt. Sjukt bra musik i den också. Man kan inte riktigt förstå att den är svensk också. Man är inte van med så bra svenska filmer.
Filmen är baserad på en san historia som blev en bok av Peter Pohl.
Detta är en film som alla borde se även fast det är jobbigt men jag tror det hjälper att förstå det oförstårliga.
//Ida
Sjuukt sorlig men så jävla bra film. Jag är helt tagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0